Site İçi SEO Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey

By | 1 Ekim 2016

Site İçi SEO Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey

Bulunduğunuz sektör ne olursa olsun kalabalık ve gürültülü bir alan olma özelliğini taşıyabilir. Çevrimiçi ortamda varlığınızı ortaya koymak için sesinizi yükseltmeniz gerekir. Bunun için site içi SEO çalışmalarını, konusunda güncel kalıp web sitenizin performansını ve görünürlüğünü yükseltmelisiniz.

Yıllar içerisinde Google en iyi sonuçları sunmak amacıyla sayfa içi kurallarda önemli değişikliklerin altına imza attı. Artık standart arama motoru sonuç sayfasında sorgunun tamamını hedeflemek veya anahtar kelime kullanmak, başlıkta veya meta açıklamada bunlara yer vermek gibi alışkanlıklar yavaş yavaş geride bırakılmaya başlandı.

Bugünlerde Hummingbird, Panda, RankBrain gibi algoritmalar ve sayfanın semantik önemi gibi unsurlarla uğraşmak durumundayız. Google gün geçtikçe çok daha akıllı olmaya başladığı için sayfa içinde uygulayacağınız çalışmaların da akıllı olması gerekmektedir.

Site İçi SEO Nedir?

Site İçin SEO Nedir?

Site içi SEO çalışmaları web sayfalarının arama motorlarında daha iyi sıralamalara sahip olması ve daha fazla trafik almasını sağlamak için gerçekleştirilen iyileştirme çalışmalarıdır. Sayfa içi çalışmalar, iyileştirilmek istenen sayfanın hem içerik hem kod açısından değerlendirilmesini gerekli kılar. Site dışı SEO çalışmalarında ise linkler ve diğer dış sinyaller etkilidir.

Site içi SEO çalışmaları bir web sayfasının tüm yönlerini ele alır. Bir araya getirilen bu yönler arama sonuçlarında sıralamanın yükseltilmesine katkı sağlar. Google artık çok daha akıllı hareket ettiği için site içi SEO çalışmalarında en önemli niteliklerinden birisi uygunluk olmuştur. Sayfanız yapılan sorgu için ne kadar uygundur? Bir sayfayı geliştirirken düşünmeniz gereken tam olarak budur.

Bu çalışmaları son kullanıcı açısından düşünün. Bir kullanıcıyı etkilemek için yaklaşık sekiz saniyeniz bulunmaktadır. Kullanıcıyı etkiledikten sonra kullanıcı ve site arasında etkileşim gerçekleşir, kullanıcı sitenizde daha fazla süreyle kalır ve bu durum kullanıcıya daha iyi bir deneyim yaşatmanızı sağlar.

Eğer burada yer alan kategorilere ve stratejilere dikkat ederek iyileştirme çalışmalarınızı uygulama koyarsanız sitenizin trafiğinde ve arama görünümünde artışlar yaşanacaktır. Site içi SEO çalışması kapsamında her şeyi öğrenmek istiyorsanız sitenizin bir analizi gerçekleştirmeli ve onun ortaya koyduğu performansı gözden geçirmelisiniz.

Meta Etiketleri

Site içi SEO çalışmalarının en önemli yönü meta etiketlerinin kullanımıdır. Bir zamanlar bunlar SEO çalışmalarında çok etkin olmasa bile artık iyi yazıldığında ve kullanıldığıda trafik kazanmak için etkili olabilmektedir.

Meta etiketleri arama motorlarına ilgili sayfa hakkında bilgi sunmak için kullanılır. Yüksek sıralamalara sahip olmak için bunların kullanıcılar açısından uygun ve onları memnun edici olması gerekir. Bununla birlikte özel meta etiketlerin kullanılması kullanıcıları etkileyebilir ve sayfanın tıklanma oranını yükseltebilmektedir.

Başlık Etiketi

Sayfanızda yer alan birden fazla etiket bulunmaktadır. Bu etiketler arasından en önemlisi ise hiç kuşkusuz başlık etiketidir. Başlık, organik sonuçlar ve ücretli reklamlar dahil olmak üzere kullanıcıların arama motorunda gördükleri unsurlardan birisidir. Burada kullanılan kelimeler aynı zamanda tarayıcıda yer alan sekmede gözüken kelimelerdir.

Başlık etiketi sayfanın neyle alakalı olduğunu anlatır. Belirli sorgular için web sayfalarını sıralamaya dahil etmek için Google başlık etiketine bakar ve onu sayfada yer alan diğer içeriklerle karşılaştırır.

HTML kodları üzerinden baktığınız zaman başlık etiketi şu şekilde gözükür:

<title>Site İçi SEO Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey</title>

Ancak, WordPress kullanıyorsanız Yoast adındaki eklenti özel başlık etiketleri oluşturmanızı sağlar. Başlık etiketleri kısa ve açıklayıcı olmalıdır. Google sayfa başlıkları içi karakter limitini 70 olarak belirlemiştir. Bundan sonra yazılacak her harf doğru gösterilmeyecektir.

Sayfa başlığını belirlerken bu sınırın altında kalmak son derece önemlidir. Bunun için Snippet Optimizer kullanarak başlığın ve meta açıklamanın arama motoru sonuç sayfasında nasıl gözüktüğüne göz atabilirsiniz.

Başlık etiketinin rakiplerinizden farklı olmasını ve onlardan daha iyi olmasını sağlamalısınız. Başlıklar ziyaretçilere hitap etmelidir. Tüm başlıklarda en doğru ve en uygun bilginin yer almasına dikkat etmelisiniz. Anahtar kelimeler ve yerel bir işletmeyseniz işletmenizin bulunduğu konum bilgileri burada yer alabilir.

Her ne kadar anahtar kelimelerin başlıklarda kullanılması tavsiye edilse bile Google’ın uygun sonuçları getirmek için çabaladığını unutmamalısınız. Kullanıcılar karşılarına çıkan ilk sonuca tıklayacak kadar kör değildirler. Başlıkları ve açıklamaları okuyarak yazdıkları sorguya yönelik en iyi sonucu bulmaya özen gösterirler.

Meta Açıklamalar

Meta açıklamalar kullanıcıların ilgili sayfada ne bulacağını anlatır. Her ne kadar doğrudan bir sıralama faktörü olmasa bile arama motorları meta açıklamaları okuyarak sayfanın konusu hakkında değerlendirme yaparlar. Böylece hedef kitle meta açıklamalar yoluyla sayfanın ziyaret edilmeye değer olup olmadığına karar verir.

İyi yazılmış bir meta açıklama arama motorunda rekabet açısından size avantaj getirebilir. Yüksek tıklanma oranları ve yüksek dönüşüm miktarları meta açıklamanın yardımıyla elde edilebilir. Her ne kadar Google’ın özel oluşturulmuş meta açıklamaya sadık kalmayacağı durumlar olsa bile sitenizdeki her sayfa için meta açıklama yazmalısınız.

Screaming Frog’un SEO Spider aracından faydalanarak sitenizde meta açıklama yazılmamış olan sayfaları bulabilirsiniz. Bir alan adı altında yer alan tüm sayfaları, meta açıklamaları ve uzunluklarını gösteren bu araç son derece kullanışlıdır.

2016 yılının ilk aylarında Google meta açıklamalar için karakter limitinde iyileştirmelere gitmiştir. Masaüstü için 200, mobil için 172 olarak belirlenen meta açıklama karakter limitine uygun meta açıklamalar yazmak için 165-175 aralığında karakterden oluşacak meta açıklamalar yazmalısınız.

Meta açıklamalarda açık bir biçimde kullanıcılara ne bulacaklarını belirtmelisiniz. Marka isminize değinmeli ve gerekliyse anahtar kelimelerinizi kullanmalısınız. Anahtar kelimeniz ile aynı anlama gelecek diğer kelimeleri veya terimleri kullanmayı düşünebilir ve böylece en uygun meta açıklamarı yazmayı başarabilirsiniz.

Meta açıklama, kullanıcı ve markanız arasında yaşanacak ilk etkileşimdir. Bu nedenle olabildiğince uygun meta açıklamalar yazmaya özen göstermelisiniz. Meta açıklamayı organik reklam metni olarak düşünebilirsiniz. Kullanıcıların sitenize girmesini sağlamak için onlara ne bulacaklarını etkileyici bir biçimde aktarmalısınız. Harekete geçirici mesajlar kullanabilirsiniz.

Siteniz için düzenli trafik elde etmek istiyorsanız başlık ve meta etiketlerini en iyi şekilde değerlendirmelisiniz. Tıklamalar almaya başladığınızda her şey kullanıcı deneyimine ve içerik kalitesine bağlı olacaktır.

Alt Başlık Etiketleri

Açılış sayfanız veya blog yazılarınız birden çok alt başlık etiketine sahip olmalıdır. Alt başlıklar h1 etiketinden başlayıp h6 etiketine kadar ulaşır. En önemlisi ise hiç kuşkusuz h1 etiketidir. Bir sayfada asla birden fazla h1 etiketine sahip olmamalısınız. Sayfa içerisinde kullanıcıların h2 ve h3 etiketileriyle karşılaşmasını sağlayabilirsiniz.

Alt başlık etiketlerini sayfanızı bölümlere ayırmak için kullanabilirsiniz. Bu hem SEO hem kullanılabilirlik açısından size belirli avantajlar sunacaktır.

SEO Faktörleri

SEO faktörleri açısından bir sayfanın başlığı ve alt başlıkları kullanıcıya sayfanın neyle ilgili olduğu konusunda yeteri kadar bilgi sunmalıdır. Arama motorunun algoritması içerikte yer alan her alt başlığı ana başlık ve içerikle kıyaslayarak bir uygunluk derecesi ortaya çıkarır.

Alt başlıklar sayfanın içerisinde belirli yapılandırmaya uygun olacak biçimde kullanılmalıdır. Bu nedenle oluşturduğunuz içeriğin alt başlıkları desteklemesi gerekmektedir.

Bu nedenle sayfanız için belirlediğiniz anahtar kelimenin h1 etikinde yer alması gerekir. H1 etiketini asla es geçmemelisiniz çünkü bu etiket ziyaretçilere ve Google’a içerik hakkında bilgi verir. Birçok blog özellikle WordPress kullananlar otomatik olarak h1 etiketlerini belirleyebilirler. Bunun dışında yer alan siteler ise site kodlarına göz atarak bu etiketin olup olmadığına göz atmalıdırlar.

Alt başlıklar söz konusu olduğunda mutlaka uzak durmanız gereken belirli unsurlar bulunmaktadır. Bunlar gereksiz anahtar kelimeler olarak nitelendirilebilir. Bunlardan uzak durarak sitenizin arama motorundaki varlığına yönelik daha sağlıklı adımlar atabilirsiniz.

Sitenizde yer alan her sayfanın farklı h1 etiketi olmalıdır. Aynı başlıkları birden fazla sayfada kullanmanız durumunda SEO çalışmalarınıza zarar vermiş olursunuz. Google söz konusu alt başlıklar için sizi sıralamaya dahil etmeyecektir.

Yoast tarafından geliştirilen WordPress eklentisi her sayfanın ne kadar güçlü olduğunu gösterme konusunda iyi bir eklentidir. Site içi faktörleri analiz eder ve bir sayfanın tam olarak iyileştirilmesine katkı sağlar. Bununla birlikte bir sayfanın başlık etiketi, meta açıklaması, alt başlıkları, görselleri, içerikleri ve diğer unsurlarında bulunan hatalar ve eksiklikler konusunda size bilgi verir.

Kullanılabilirlik Faktörleri

Açılış sayfaları ve özellikle blog adresleri için önemli bir notu dikkate almak gerekir. Kullanıcılar sayfanın tamamına göz atmazlar. Hızlı bir biçimde sayfayı tarayarak geçerler. Akıllarındaki soruya cevap ararlar veya onlara değer katacak bilgileri elde etmeye çalışırlar.

Alt başlıklarla sayfayı bölümlere ayırırsanız hazırladığınız içeriğin daha temiz bir biçimde taranmasını sağlayabilirsiniz. Alt başlıklar kullanıcıların sayfayı akıcı bir biçimde gözden geçirmesini sağlarlar. Konuyu değiştiriyorsanız veya bir konunun farklı yönlerini ele alıyorsanız h2 kullanmalısınız. H2 altında yer alan bilgileri bölümlere ayırmak istiyorsanız h3 kulllanarak bölümleme yapmalısınız.

Alt başlıklar gereksiz yere kullanılmamalıdır. Bir sayfanın içerisinde klasik paragraflardan çok daha fazla ağırlığa sahiptirler. Okuyucuların aklında olabilecek soruları düşünerek alt başlıkları yazmaya çalışmalısınız. Sırf anahtar kelime geçecek diye alt başlıkları anahtar kelime ile doldurmamalısınız.

URL Dizileri

URL dizilerini yazarken bunların kısa, açıklayıcı ve kolay okunabilir olmasına özen göstermelisiniz. En doğru çalışmayı yapabilmek için aşağıdaki ipuçlarını değerlendirebilirsiniz.

URL adreslerinin uzunluğunu analiz ederken Ahrefs kısa olan adreslerin çok daha iyi sıralamaya sahip olduğunu ortaya koyan bir çalışma gerçekleştirmiştir. Bu çalışmada URL adresinin uzunluğuna ve klasör miktarına dikkat etmişlerdir. Her ana alan adını bir klasör olarak ve “slash” konulduktan sonraki ibareleri bir başka klasör olarak düşünmüşlerdir.

Örnek:

Bu çalışmadan daha az klasör miktarına sahip olanların daha iyi sıralamaya sahip olduğu sonucu çıkmıştır. Burada her “slash” ifadesinden sonra bir başka ibarenin yer alması daha karmaşık bir yapı ortaya konulduğunu göstermektedir.

Ürün sayfalarından hizmet sayfalarına ve hatta blog yazılarına kadar SEO açısından faydalı URL adresleri yazarken bu kuralı göz önünde bulundurmalısınız. URL yapısında yer alan her kelime (-) ile ayrılmalı, asla (_) kullanmamalısınız.

Aynı içeriği ve bilgiyi sunan iki farklı sayfanız varsa rel=canonical ile sayfaları ilişkilendirmeli veya 301 yönlendirmesi yapmalısınız. Kopya içeriklerden kurtularak Google’ın hangi sayfayı sıralamaya dahil etmesi gerektiğini ona bildirebilirsiniz.

URL olabildiğince kısa olmalıdır. Ne kadar kısa ise paylaşılması veya başka bir yere eklenmesi o kadar kolay olur. Aynı zamanda kısa olması kullanıcı deneyimi açısından olumludur. Okuyucularınız ilgili sayfanın neyle alakalı olduğunu daha kolay bir biçimde anlayabilir.

Ana anahtar kelimeye URL adresinde yer vermeye çalışın. Site içi diğer faktörlerde olduğu gibi bu dizinin doğal gözükmesini sağlayın ve aşırı anahtar kelime kullanımından kaçının. Birkaç kelime kullanarak kullanıcıların sayfa hakkında bilgi edinmesini sağlayın.

Ziyaretçilerinizi sayfaya tıklamadan önce içeriği hakkında tereddüte düşürmeyin. Başlık, meta açıklama ve URL sayfa hakkında ziyaretçilere doğrudan bilgi verebilecek unsurlardır.

Kullanıcı Dostu Otoriter İçerik

Google sayfalarınızı tararken kullanıcının beklentisine karşılık vermeyi hedefler. İçeriğiniz mutlaka sunduğunuz hizmet veya ürünle bilgili olmalı veya blog adresinizde ele aldığınız konuyu yansıtmalıdır.

İnternet içerikle dolu bir alandır. Bu nedenle içeriğinizin eşsiz olmasına özen göstermelisiniz. “İçerik kraldır” söylemini bu alanda sık sık duyabilirsiniz. Fakat SEO çalışmaları ile bir araya getirilen içerik pazarlamacılığı çok daha iyi sonuçlar alabilmenizi sağlayabilir.

Bu iki çalışma birbirini tamamlar. İçerik kelimelerin, anahtar kelimenin kullanımıyla ve arama motorlarıyla sorularına cevap arayan insanlar için yazmakla ilgilidir. SEO çalışmalarının temelinde tam olarak bu vardır. Benzer şekilde site içi çalışmalarınızda da bu ilkeye uygunluk bulunmalıdır.

Okuyucularla diyalog halinde olduğunuz bir içerik oluşturduğunuzu düşünün. Okuyucunun ilgisini çeker mi? Okurken eğlenir mi? Yoksa okurken sıkılıp sitenizi terk eder mi?

İçerik oluştururken ilgilendiğiniz alanda size otorite kazandırmasına dikkat etmelisiniz. En iyi içerikler doğrudan müşterilerinize veya potansiyel kullanıcılarınıza hitap eden içeriklerdir. Onlara daha katın ve onları bilgilendirerek markanızla ilgilenmelerini sağlayın.

Site içi ve genel SEO çalışmalarınızı iyileştirerek site trafiğinin artmasını sağlamak istiyorsanız kullanıcıların problemlerine çözüm bulmalısınız. Bunu yaparken içerikte yazım hatalarının olmamasına özen göstermelisini. Aksi yönde bir çalışma yaparsanız Google algoritmaları sayesinde sizi cezalandırarak sıralamanızı yükseltmekten vazgeçecektir.

Google Algoritmalarına Saygı Duymak

Google daha önceleri istenmeyen, anahtar kelimelerle dolu olan ve zayıf üretilmiş içeriklere sahip siteleri tespit edip sahip oldukları yüksek sıralamaları düşürmek için 2011 yılında Panda algoritmasını geliştirmiştir. Google bu algoritmayı düzenli olarak günceller. İçeriğinizin zayıfsa ve kalitesi düşükse arama motoru sonuçlarında bulunma ihtimali çok düşüktür.

Google Panda algoritmasıyla içerik üretenlerin bakış açısını değiştirecek adımlar atmıştır. Artık gelen ziyaretçi sayısından çok yardım edilen ziyaretçi sayısı önem kazanmıştır. Panda artık temel sıralama sinyallerinden birisidir. Kullanıcıların beklentilerini karşıladığı zaman sıralamalarda üst kısımlara doğru ilerlemenize olanak tanır. Sürekli olarak güncellendiği için kaliteli içerik üretmek, yüksek hacimli anahtar kelimeler kullanmak ve kullanıcı odaklı içerikler sunmak gerekmektedir.

Benzer durum Google RankBrain algoritması için geçerlidir. Makine öğrenimi sistemi olan bu algoritma 2015 yılında geliştirilmiştir ve kısa süre içerisinde sıralama faktörleri açısından en önemli üçüncü faktör olmayı başarmıştır.

RankBrain kullanıcıların girmek istedikleri sorguları tahmin etmek üzere geliştirilmiş bir sistemdir ve sunduğu sonuçlar kullanıcı niyetine en uygun sonuçlardan oluşur. Anahtar kelimeleri tam olarak karşılamayacak sonuçların çıkması gibi bir durumla karşılaşabilirsiniz. Bu nedenle kullanıcı odaklı içerik üretmek son derece kıymetli bir çalışma ortaya koymak demektir.

RankBrain özellikle geçmişte hiç aranmamış yeni sorgular için arama motorunun yaklaşımının belirleyen bir özelliktir. Zaman içerisinde kendisini geliştirmiştir ve neredeyse yapılan her sorguyu etkielyecek niteliğe sahip olmuştur. Bu nedenle oluşturduğunuz içeriklerin bu sıralama sinyaline uygun şekilde iyileştirilmiş olması gerekir.

En iyi çalışma kullanıcının sorusuna olabildiğince kısa sürede cevap vermektir. Google kullanıcının niyetini anlayabilen ve ona en iyi sonuçları getirebilen yetkinliğe sahiptir. Bu aynı zamanda sesli ve günlük dil kullanımıyla yapılan aramalar için de geçerlidir.

Uzun kuyruklu arama sorgularına bakın ve içeriğiniz için etkileşimli bir yaklaşım ortaya koymaya çalışın. Anahtar kelimeler site içi SEO çalışmalarında önemli bir yere sahip olsalar bile Google’ın en büyük hedefi kullanıcı deneyimini en iyi şekilde sunacak içeriklerle kullanıcıyı buluşturmaktır. Google algoritma güncellemeleri hakkında ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız.

Anahtar Kelime Odaklı İçerik

Kullanıcı dostu ve otoriter bir yaklaşım ortaya koysanız bile anahtar kelimeye odaklanmak hala önemini korumaktadır. Meta etiketlerinde olduğu gibi bir ürün veya hizmet sayfasında veya blog yazısında anahtar kelimelerinizi kullanmalısınız.

Bunu yapmanızı sağlayacak imkanların hepsi WordPress sayfalarında ve yazılarında bulunmaktadır. Ancak bir anahtar kelimeye neden odaklanmanın neden önemli olduğunu iyi bilmek gerekir. Belirlediğiniz anahtar kelimeleri doğru bir biçimde kullanırsanız yaptığınız yatırımların dönüşü bir o kadar iyi olur. Anahtar kelime kullanımı konusunda kendinizi geliştirmeniz durumunda pazarlama çalışmalarınıza daha iyi yön verebilirsiniz.

Her zaman aranma hacmi yüksek olan anahtar kelimeleri hedefleyerek markanıza değer katmaya çalışmalısınız. Site içi çalışmalarınızdan verim almak istiyorsanız anahtar kelime araştırması gerçekleştirmeli ve markanızın söz konusu terimlerden dönüşüm sağlayabilecek kapasitede olduğundan emin olmalısınız. Hiçbir dönüşüm sağlamayan sorgular için ilk sıraya sahip olmak size bir şey kazandırmayacaktır.

Google’ın sunduğu AdWords Keyword Planner aracından faydalanarak bir anahtar kelimenin aranma hacmi hakkında bilgi edinebilir veya SEMRush üzerinden rakiplerinizin anahtar kelimelerini araştırabilirsiniz. AdWords Keyword Planner seçtiğiniz anahtar kelimelere benzer anahtar kelimeleri size sunarak site içi iyileştirme çalışmalarınıza farklı bir boyut kazandırabilir.

İçerik pazarlama çalışmalarınızda anahtar kelimeleri stratejik bir biçimde kullanmalısınız. Anahtar kelime türleri hakkında bilgi edinerek markanız açısından en değerli anahtar kelime türünü belirlemelisiniz.

  • Bilgilendirici Anahtar Kelimeler: Site içi SEO gibi bir terimdir. Bir kullanıcının belirli bir konu hakkında bilgi edinmesine yardımcı olur.
  • İşlemsel Anahtar Kelimeler: Bir ürün veya hizmet satın almak isteyen kullanıcıları hedef alan kelimedir. Genellikle en iyi ve popüler gibi sıfatlarla birlikte kullanılır ve uzun kuyruklu olur.
  • Konum Tabanlı Anahtar Kelimeler: Bir kullanıcı yerel bir markayı veya fiziksel bir konumu aradığı zaman kullanılabilecek anahtar kelimelerdir.

Belirli bir sorgunun uygunluğunu belirlemek için Google LSI yani Latent Semantic Indexing anahtar kelimelerine ve bununla birlikte aranan anahtar kelimeyle benzer anlam taşıyan anahtar kelimeleri gözden geçirir. Bu nedenle uzun bir içerik yazacaksanız LSI anahtar kelimeler kullanmanız son derece önemlidir.

Bir içerik sadece bir anahtar kelimeye odaklı olmamalıdır. Site içi SEO çalışmalarında hedefiniz tüm benzer anlamlı kelimeler ve ilgili aramalar için sıralamaya sahip olmak olmalıdır. Terim uygunluğunu açıklamak gerekirse, seçtiğiniz anahtar kelimenin aranma hacmi çok yüksek olabilir ama siteniz belirli düzeyde aranma hacmine sahip olan benzer anlamlı kelime için sıralamaya dahil olabilecek nitelikteyse bunu terim uygunluğu ile değerlendirmelisiniz.

Birçok farklı arama sorgusundan trafik almanızı sağlayacak içerikler üretmeye özen göstermelisiniz. Hedefiniz daha fazla tıklama almak ve dönüşümleri yükseltecek sayfa içi çalışmalar gerçekleştirmek olmalıdır. SEO uyumlu içerikler hazırlamak konusunda daha fazla bilgi almak için: http://www.seouzmani.info/5-adimda-tam-seo-uyumlu-icerikler-uretin/ bağlantısını hemen takip edebilirsiniz.

Dahili Linkler ve Giden Linkler

SEO çalışmalarında en fazla ağırlığı linkler taşır. Kaliteli ve otorite sahibi adreslerden link kazanmak alan adınızı güçlendirir. Dahili link çalışması yapmak ise kullanıcı deneyimini iyileştirir ve SEO çalışmalarınızı geliştirir.

Link kazanmak için gerçekleştirdiğiniz çalışmaların büyük bir kısmı site dışı SEO çalışması kapsamındadır. Biraz içerik pazarlama, e-posta pazarlama ve diğer yaratıcı yöntemlerle link kazanmanız mümkündür. Bu konuda yararlanacağınız faydalı ve geçerli birçok yöntem bulunmaktadır.

Sayfalara odaklanmanız durumunda ise sitenizinde yer alan diğer sayfalara link vermek anahtar kelimenizi güçlendirir ve Google’a sıralama yapmak istediğiniz anahtar kelimeleri açık bir biçimde gösterir. Dahili link çalışması yapmak sitenizin taranabilirliğini iyileştirdiği gibi Google’a en önemli sayfalarınızın neler olduğu konusunda bilgi verir.

Ana sayfanızda yeni bir link bulunduğu zaman Google’ın bunu fark etmesi çok daha kolay olur. Google sitenizi yeniden taramak için geldiğinde sitenizin tamamını tarar ve böylece sizin hakkınızda daha fazla bilgi edinmiş olur.

Dahili link çalışması aynı zamanda kullanıcıların sitenizde daha fazla süreyla kalmasını sağlar. Uygun sayfalarda gerçekleştirilen daha fazla etkileşim sonucunda Google sitenizi daha sık ziyaret ettiği gibi ilgili anahtar kelimeler konusunda daha fazla değer kazanmanıza yardımcı olur. Her cümleye bir link eklemek gibi hatalar yapmayın ama bir sayfada birden fazla link kullanmaya çalışın.

Görselleri İyileştirmek

Sayfalara görsel eklediğiniz zaman kullanıcı deneyimini yükseltmiş olursunuz. Ancak bu aynı zamanda SEO stratejinizin başarılı olmasını sağlar çünkü görselleri iyileştirerek arama motorlarına onlar hakkında bilgi verip sitenize gelmelerini sağlayabilirsiniz. Hedeflediğiniz anahtar kelimeleri görsellerin alt metin kısmında kullanın, her kullanımın özgün olmasına dikkat edin.

Görselleri iyileştirdiğiniz zaman Google’a ilgili görsel hakkında ek bilgi verirsiniz ama aynı zamanda görselin bulunduğu sayfa hakkında ekstra bilgilendirme yapmış olursunuz. Alt etiketi mutlaka tanımlayıcı olmalıdır ve içerik açısından uygun kelimeler içermelidir. Bir kuş görselinin alt etiketine balık yazmak çok doğru bir çalışma değildir.

Alt etiketinin farklı bir yönü daha vardır. Görsel tam olarak yüklenmediği zaman insanların göreceği tek şey alt etikette yazacak kelimelerdir. Burayı anahtar kelimelerle doldurmamalısınız. Görsel ne ile ilgiliyse anahtar kelimeyi kullanacak bir biçimde o konuda bilgi vermelisiniz.

Görseller dönüşüm açısından oldukça değerlidir. SEO açısından bakacak olursa bunların doğru çözünürlüklere sahip olduğundan emin olmalısınız. Görsele ait dosya boyutu ne kadar yüksekse sayfanın yüklenmesi bir o kadar fazla sürecektir. Görseli uygun bir biçimde iyileştirmeli ve dosya boyutunu mümkün olduğunca küçük tutmalısınız.

Görseller kullanıcıların dikkatini çekmek için önemlidir. Bundan en uygun şekilde yararlanmak için onları en iyi şekilde değerlendirmelisiniz.

Mobil Esneklik

Sitenizin site içi SEO çalışmaları açısından uygun olmasını sağlamak ve sitenizin arama sonuçlarında bulanabilirliğini yükseltmek için sitenizin mobil dostu ve esnek olması gerekir. Esnek siteler kullanıcı hangi cihazdan erişirse erişsin ona aynı düzeyde kullanıcı deneyimi sunarak marka bilinirliğini iyileştirir.

Sitenizin esnek ve mobil kullanıcılar için uygun olması çeşitli avantajları beraberinde getirir. 2015 yılında gelen mobil algoritma güncellemesinden ötürü pozitif sıralama sinyalleri alırsınız. Bununla birlikte arama motorlarından faydalanan kullanıcıların yarısından fazlasının mobil cihazlardan arama yaptığı bir ortamdan daha verimli bir biçimde yararlanabilirsiniz.

Google kullanıcılarına en hızlı ve en iyi deneyimi sunmak için arama sonuçlarında AMP adı verilen teknolojiyi geliştirmiştir. Haber odaklı içeriklerin hızlı bir biçimde yüklenmesini sağlayan bu yöntem sayesinde Google arama sorgusunu gerçekleştiren kişilere anında arzu ettikleri sonuçları getirebilmektir.

Unutmayın kullanıcılar websitenize veya blog adresinize erişim sağladığında mobil bir cihazdan bağlanma olasılığı çok yüksektir. Google’ın test aracından faydalanarak sitenizin mobil dostu olup olmadığını hemen öğrenebilirsiniz. Eğer siteniz mobil dostu değilse Google tarafından sunulan önerileri dikkate alarak gerekli adımları atmalısınız.

Sitenizi ziyaret eden kullanıcılara ne kadar işlevsel bir site sunuyorsanız onları bir o kadar mutlu edeceğinizi aklınızdan çıkartmamalısınız.

Site Hızı

Site Hızı

Bugünün teknoloji dünyasında hız önemlidir. Kullanıcılar beklemek istemezler. Bir sayfa yüklenmiyorsa kullanıcı anında yeni bir sayfa bulmaya çalışır. Kullanıcı deneyimine katkı sağlayıp sağlamadığınızı gözden geçirmelisiniz.

Mobil kullanıcıların yarısından fazlası 3 saniye içerisinde açılmayan siteleri takip etmeyi bırakmaktadırlar. Bununla birlikte hızlı açılan sitelerin Google’da sıralamaları çok daha iyidir.

Ziyaretçileri memnun etmek dönüşüm oranınızın iyileşmesini sağlar. Mobil kullanıcıların beklentisi bir sitenin hızlı açılmasıdır. Sitenizi iyileştirerek açılış süresini kısaltabilirsiniz. Aşağıdaki maddeleri gözden geçirin ve sitenizi yavaşlatan problemleri bularak çözümleyin.

  • Tarayıcı Önbelleklemesini Ayarlayın
  • Eklentileri ve Görselleri İyileştirin
  • GZIP Sıkıştırma Yöntemini Kullanın
  • Hızlı Sunucu Hizmetinden Yararlanın
  • HTML ve CSS Kodlarını Temizleyin
  • Reklamları Kaldırın
  • Yönlendirmeleri Azaltın

Site hızınızı yükseltmek için en önemli unsurlar görsellerin sıkıştırılması ve iyileştirilmesidir. Yapılan çalışmalar görsellerin hız konusunda büyük bir etken olduğunu göstermektedir. Görsellere ait dosyaların boyutu çok fazlaysa site performansını olumsuz yönde etkilerler.

Sitenizin uygun performans sunduğundan emin olmanızı sağlayacak çeşitli araçlar bulunmaktadır. Eğer Google Analytics hesabınız varsa Davranış sekmesinden site hızınıza bakabilirsiniz. Bunun dışında aşağıdaki araçları kullanmayı düşünebilirsiniz.

Siteniz ne kadar hızlı yükleniyorsa kullanıcı etkileşimi bir o kadar iyi olacaktır. Diğer tüm site içi SEO faktörlerine yönelik düzenlemeleri yaptıktan sonra sitenizin yüklenme süresini düzeltebilirsiniz. Kullanıcılar hızlı yüklenen bir siteyi diğerlerine tercih etmekten çekinmeyeceklerdir.

En İyi Şekilde Optimize Edilmiş Site

Websitenizin baştan aşağı özgün olmasını sağlayın. Sayfa görünümünden teknik konulara kadar her şeyin en iyi şekilde iyileştirilmesini sağlayın. Optimizasyon çalışmaları size düşündüğünüzden çok daha fazla fayda sağlayacaktır.

Dijital pazarlama alanında hedef kitlenizle etkileşim en önemli unsurların başında gelir. Onları karar almaya yönlendirmek, kendinizi ve onları eğitmek arama motorunuzdaki varlığınızı güçlendirecektir. Arama motorundaki varlığınızı güçlendirecek unsurlar şunlardan oluşur:

  • Uygunluk
  • Kaliteli İçerik
  • İyileştirilmiş Meta Etiketleri
  • Linkler
  • Yapılandırılmış Veriler

Google’a doğru sinyalleri ulaştırdığınızdan emin olun. Özel meta etiketleri, başlık etiketleri, altbaşlıklar ve kaliteli içerik kullanın. Ziyaretçilerinize istedikleri bilgileri ulaştırın. Sitenizle etkileşim kurma yolllarını tespit edin.

Teknik açıdan ise Google Analytics ve Google Search Console hesaplarınızı kontrol ederek sitenizin performansını sürekli inceleyin. Arama motorları sayfalarınızı taradıklarında herhangi bir tarama hatası veriyorlar mı? Eğer veriyorlarsa sitenizin performansı düşük olabilir. Tarama hatalar bozuk linkler, dinamik sayfalar, 404 hataları, robots.txt dosyasında hatalar, site haritası hataları ve bunun gibi birçok farklı sorundan kaynaklanıyor olabilir.

Kullanışlı SEO araçlarından ve kaynaklarından faydalanarak sitenizin performansını ölçebilir ve tarama hatası olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Tarama hataları varsa arama motorlarına ait botlar sitenize kolayca gelemezler. Google bu konuda sizi bilgilendirerek sitenizin sağlığı için gerekli düzenlemeleri yapmanızı sağlar.

Hedefiniz daima dönüşüm elde etmek olmalıdır. Site içi SEO çalışmalarını yaparak Google ile aranızı iyi tutabilir ve kullanıcılarınızı mutlu edebilirsiniz. İyi bir biçimde optimizasyonu yapılmış olan sayfalar kullanıcılara unutamayacakları bir deneyim yaşatır ve marka bilinirliğini güçlendirir.

Bu çalışmalar site trafiğini yükseltir, arama motoru sonuçlarında daha yüksek sıralara sahip olmanızı sağlar, uygun anahtar kelimelerden gelen ziyaretçiler daha fazla dönüşüm elde etmenizi sağlayabilir. Sitenizi en iyi şekilde iyileştirmek için gerekli çalışmaları yaptınız mı? Ne gibi sonuçlar elde ettiniz?

Özet
Değerlendirme Tarihi
Yazı İsmi
Site İçi SEO Hakkında Bilinmesi Gereken Her Şey
Puan
51star1star1star1star1star
Category: SEO

Bir Cevap Yazın